معرفی بهترین لمینت های دندان، انواع برندهای لمینت

معرفی بهترین های لمینت

لمینت دندان روکشی از پوسته‌های باریک است که از مواد دندان ترکیب شده و برای پوشاندن سطح جلویی دندان‌ها به کار برده می‌شود و ظاهر زیبایی به آن می‌بخشد. رنگ، شکل و اندازه لمینت قابل تغییر است. این پوشش می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کرده و موجب بهبود طرح لبخند شما بشود.

برندها و طرح‌های مختلفی از لمینت دندان وجود دارد که انتخاب را کمی پیچیده می‌کند. در این مقاله قصد داریم بهترین لمینت دندان را به شما معرفی کنیم تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ساختار لمینت دندان

ونیرها (روکش‌های سنتی) پس از معاینه دندان‌هایتان توسط دندانپزشک، در آزمایشگاه‌های مخصوص ساخته می‌شوند. در این آزمایشگاه‌ها دندان ساز متخصص روکش‌ها را با دقت هرچه تمام‌تر می‌سازد به طوری که شبیه دندان‌های اصلی خودتان باشد. اصولا برای جایگذاری این روکش‌ها روی دندان، پزشک بخشی از مینای دندان را می‌تراشد.

انواع لمینت دندان براساس مواد سازنده

 لمینت‌های دندان بسته به مواد سازنده‌شان به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • لمینت سرامیک توده‌ای: در این مدل لمینت دندانساز سرامیک را به شکل روکشی با رنگ و حالت طبیعی دندان در می‌آورد که با دندان‌های دیگر تفاوتی ندارد. روکش‌های سرامیکی برای افرادی که زیبایی اولویتشان است بهترین لمینت دندان به حساب می‌آیند اما به اندازه‌ روکش‌های فشرده دوام ندارند.
  • یکی دیگر از انواع بهترین لمینت دندان سرامیک‌های فشرده هستند که از ونیرها ضخیم‌ترند و ساختشان هم راحت است. دوام و ضخامت این لمینت‌ها بالا است و به همین خاطر برای نصب آن‌ها دندان‌ها به دستکاری بیشتری احتیاج دارند.

 

انواع برندهای لمینت
انواع برندهای لمینت

 

برندهای تولید کننده بهترین لمینت دندان

در این بخش برند تعدادی از بهترین لمینت‌های دندان را به شما معرفی خواهیم کرد.

دی سیلیکات لیتیوم

ابن مدل لمینت برای افراد مبتلا به دندان قروچه یا بروکسیم توصیه می‌شود. این مدل روکش بهترین لمینت دندان به لحاظ استحکام و مقاومت به شمار می‌رود که با فناوری ساخت و طراحی آن به کمک رایانه صورت می‌گیرد. این مدل لمینت از آسیب دیدن دندان هنگام دندان قروچه جلوگیری می‌کند.

 زیرکونیا

این روکش نیز در قیاس با روکش‌های سرامیکی مقاومت خوبی دارد و موجب استحکام بخشیدن به دندان‌های ضعیف می‌شود. روکش‌های این مدل لمینت از مواد تاج دندان ساخته می‌شوند و نسبت به ساییدگی دندان مقاوم هستند. شفاف نبودن این روکش نیز موجب می‌‌شود تا خرابی‌های دندان‌ از زیر آن معلوم نباشد

ونیرهای سنتی با وجود فواید زیادی که دارند، اما برای نصب آن‌ها لازم است برخی از مینای دندان تراشیده شود. به غیر از این مسئله به دائمی نبودن این روکش‌ها نیز باید توجه کرد؛ عمر مشخص این روکش‌ها مستلزم مراقبت دائمی و دقیق و تعویض به موقع است. اصولا این روکش‌ها 7 تا 15 سال دوام دارند و پس از آن باید حتما تعویض شوند.

برخی از معروف‌ترین کارخانه‌های سازنده بهترین لمینت دندان عبارتند از :

  • daVinci که بیش از 30 سال تجربه ساخت روکش ونیر دارد و یکی از مطمئن‌ترین تولیدکنندگان لمینت به شمار می‌رود.
  • IPS Empressاین شرکت در تولید روکش‌های متناسب با دندان هرشخص مشهور است. روکش‌های تولید شده توسط این شرکت به رنگ واقعی دندان نزدیک‌اند و لبخندی طبیعی برای شما ایجاد می‌کنند.
  • IPS e.max : این شرکت بهترین لمینت دندان را از ماده لیتیوم دی سیلیکات تولید می‌کند که استحکام فوق‌العاده‌ای دارند.
  • ونیر سرک نیز یکی از برندهای پرطرفدار لمینت در ترکیه است که روکش‌های آن با کمک رایانه ساخته و تولید می‌‌شوند. این برند برای ترمیم موقت دندان‌ها، بهترین لمینت دندان به شمار می‌رود.

متخصصان با هر یک از این برندها آشنا هستند و می‌توانند برای انتخاب بهترین لمینت دندان به شما کمک کنند.

بهترین لمینت دندان چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

 از روکش‌های لمینت‌ برای رفع مشکلات گوناگونی استفاده می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • برای درمان دندان‌هایی که به علت درمان کانال ریشه تغییر رنگ داده‌اند.
  • رفع لکه‌های حاصل از داروهایی مانند تتراسایکلین
  • مشکلات ایجاد شده بر اثر استفاده بیش از حد از فلوراید
  • تغییر رنگ دندان به علت پرکننده‌های رزین
  • درمان و جایگزینی دندان‌های فرسوده
  • درمان دندان‌های شکسته، نامرتب و نامنظم
  • درمان شکاف و فاصله بین دندان‌ها

برخی دیگر از مدل‌های بهترین لمینت‌ دندان

 

ونیرهای بدون احتیاج به آمادگی

این مدل ونیرها جزو روکش‌هایی هستند که برای نصب آن‌ها به تغییر شکل چندانی روی دندان و مینای آن احتیاج نیست. این مدل لمینت از ونیرهای معمولی نازک‌تر است و مینای دندان را از بین نمی‌برد. اگر نمی‌خواهید به ساختار اصلی دندان‌تان آسیب بزنید، این مدل روکش بهترین لمینت دندان برای شما به حساب می‌آید. برندهای  LUMINEERS، Vivaneers™ و DURAthin®. از جمله سازندگان این مدل لمینت هستند.

 

بیشتر بخوانید : آیا در لمینت سرامیکی دندان ها آسیب می‌بینند؟

 

روکش‌های لومینیر

این روکش‌ها به علت نازکی و نصب راحتی که دارند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. برای نصب این مدل روکش‌ها حداکثر دو جلسه درمان لازم است. روکش‌های لومینیر قابل برگشت هستند و اگر درمورد تغییرات دندان خود اطمینان ندارید، این روکش بهترین لمینت دندان برای شما محسوب می‌شود؛ چراکه هرگاه احساس پشیمانی کردید می‌توانید آن‌ها را بردارید. اما توصیه می‌کنیم در صورت اطمینان از انجام عمل زیبایی از لمینت‌های اختصاصی استفاده کنید.

روکش‌های ونیر آنی

این مدل روکش‌ها برای افرادی مناسب است که می‌خواهند عیب‌های کوچک دندانشان را برطرف کنند. این ونیرها در یک جلسه طراحی و ساخته می‌شوند و معمولا برای از بین بردن عیب‌های یک دندان استفاده می‌شوند.

ساخت ونیرهای آنی به دندانپزشک این امکان را می‌دهد که در جلسه اول درمان روکش سرامیکی را طراحی کند و بسازد. به همین علت دیگر احتیاجی به انتظار برای ساخته شدن لمینت در آزمایشگاه ندارید و درنتیجه در هزینه و زمانتان نیز صرفه جویی می‌شود. با وجود راحت بودن این مدل ونیرها، اما برخی افراد معتقدند که ظاهر آن‌ها چندان طبیعی نیست.

مراقبت‌های لازم پس از لمینت

استفاده از روکش‌های لمینت به مراقبت چندان خاصی احتیاج ندارد و تنها با رعایت اصول اولیه بهداشتی دهان و دندان، یعنی استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه، می‌توان از آن‌ها سال‌ها بدون مشکل مراقبت و استفاده کرد. در برخی موارد که از روکش‌های چینی استفاده می‌کنید، پزشک توصیه می‌کند که از مصرف مداوم غذاها و نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه و… خودداری کنید.

 

مراقبت‌های لازم پس از لمینت
مراقبت‌های لازم پس از لمینت

 

معایب و مزایای استفاده از لمینت دندان

استفاده از بهترین لمینت دندان فواید زیادی را به همراه دارد، از جمله:

  • حفظ ظاهر طبیعی دندان
  • مقاومت در برابر لکه
  • سفید کردن دندان
  • شکل دهی مناسب به تاج دندان

با این حال لمینت نیز مانند هر روش مرسوم دیگری که در دندان پزشکی استفاده می‌شود معایبی هم به همراه دارد. نصب بهترین لمینت دندان در حالت معمول حدود یک هفته زمان می‌برد و پس از گذشت مدتی فرد می‌تواند مانند دندان‌های طبیعی‌اش از آن استفاده کند. با وجود استحکام بالا این روکش‌ها در برابر فشار زیاد آسیب پذیر هستند؛ به همین خاطر باید از خوردن یخ، مواد غذایی سفت و باز کردن درب قوطی با دندان جدا خودداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین برندهای لمینت دندان را معرفی کنیم و به طور جامع به معرفی لمینت دندان و مزایا و معایب آن بپردازیم. برای به دست آوردن تجربه‌ای بهتر پیش از انتخاب بهترین لمینت دندان لازم است که یک متخصص متبحر و باتجربه انتخاب کنید. بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت و وسواس به خرج دهید تا دندان‌هایی زیبا و طبیعی بدست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *