معرفی بهترین برندهای کامپوزیت دندان

بهترین برند کامپوزیت

مقدمه‌ای بر معرفی بهترین برند کامپوزیت

کامپوزیت یکی از روش‌های ترمیم بدشکلی‌ها و ناهنجاری‌های دهان و دندان، درواقع ترمیمی همرنگ و شبیه دندان‌های واقعی است. امروزه به علت افزایش تمایل افراد به زیبایی، روش‌های ترمیم دندان گسترش یافته که از جمله آن‌ها همین روش کامپوزیت است. در این روش ترمیم، لایه‌ای نازک، اغلب از جنس کامپوزیت ونیر روی دندان‌های فرد قرار می‌گیرد که به علت همرنگ بودن، نمی‌توان به راحتی از دندان‌های طبیعی تمیزشان داد. برندهای گوناگونی به تولید کامپوزیت می‌پردازند اما اگر قصد انجام این مدل ترمیم را دارید لازم است که پیش از آن با بهترین برند کامپوزیت آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با کامپوزیت دندان تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کاربردهای کامپوزیت دندان

کامپوزیت برای ترمیم و اصلاح بد‌فرمی، نامنظمی، شکستگی، فاصله و رنگ دندان به کار می‌رود. دندان پزشکان می‌توانند با استفاده از بهترین برند کامپوزیت، بسیاری از عیوب دندان‌های افراد را برطرف کنند. برای پر کردن دندان بعد از رفع پوسیدگی نیز می‌توان از کامپوزیت برای پر کردن فضاهای خالی دندان استفاده کرد.

اصولا برای ترمیم دندان‌های جلو از کامپوزیت ونیر استفاده می‌شود،؛ مثلا اگر فرد خواهان تغییر رنگ دندان‌ها و اصلاح فرم لبخند خود باشد، دندان پزشک با بررسی شرایط فرد از روش کامپوزیت برای این امر استفاده می‌کند.

یکی از مسائلی که می‌تواند یک لبخند زیبا را تحت تاثیر قرار بدهد حالت لبخند لثه‌ای است. اگر قد دندان‌ها کوتاه باشد، در هنگام خندیدن لثه‌های فرد دیده می‌شوند؛ اما می‌توان این مشکل را نیز به کمک کامپوزیت برطرف کرد. در مطب دندان پزشکی و با اعمال بی حسی موضعی، اندکی از لثه بالا برده می‌شود و سپس به کمک بهترین برند کامپوزیت فرم لبخند فرد اصلاح می‌شود. این کار می‌تواند تا حد زیادی اعتماد به نفس افراد را  در هنگام خندیدن و حرف زدن بالا ببرد و روابط اجتماعی آن‌ها را بهبود ببخشد.

در گذشته برای سفید کردن رنگ دندان‌ها لازم بود تا قسمت زیادی از دندان تراشیده شود و سپس  روکشی روی آن قرار می‌گرفت. اما امروزه و با پیشرفت علم دیگر نیازی به تراشیدن دندان نیست و کامپوزیت به راحتی روی دندان چسبانده می‌شود. سفید کردن دندان به کمک کامپوزیت به طور کامل در مطب دندان پزشک صورت می‌گیرد و به لابراتوار نیازی ندارد.

بهترین گزینه برای ترمیم دندان‌های به هم چسبیده و کوچک کامپوزیت است؛ چراکه اگر فرد به هر دلیلی از انجام آن پشیمان شود می‌تواند به راحتی کامپوزیت را با لمینت جایگزین کند. در حالت اکلوژن یا قرارگیری فک و دندان‌ها روی هم پس از استفاده از ارتودنسی برای تنظیم حالت دندان‌ها می‌توان از کامپوزیت برای زیباتر کردن فرم دندان‌ها استفاده کرد.

 

 

بیشتر بخوانید : کامپوزیت متحرک چیست؟

 

مراقبت‌های ویژه پس از انجام کامپوزیت

پس از انجام کامپوزیت دندان‌ها به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. برای مثال پس از خوردن غذاهای رنگی یا نوشیدنی‌های گازدار، لازم است که دندان‌ها حتما مسواک شوند و از نخ دندان هم استفاده شود تا از تماس طولانی رنگدانه‌ها با کامپوزیت دندان جلوگیری شود. همان طور که می‌دانید کامپوزیت یک روش دائمی برای ترمیم و اصلاح دندان است که می‌توان با دقت و مراقب لازم طول عمر آن را افزایش داد.

 با این حال حتی اگر از بهترین برند کامپوزیت نیز استفاده شود، در صورت خوردن غذاهای سفت یا در اثر وارد شدن ضربه ممکن است بخشی از کامپوزیت لب پر شده یا بشکند. اما خوشبختانه می‌توان این مشکل را نیز ترمیم و برطرف کرد. غالبا کامپوزیت تغییر رنگ نمی‌دهد، اما چنانچه بعد از مدت‌ها دچار تغییر رنگ شود با کمک پولیش می‌توان آن را به حالت اولیه‌اش برگرداند.

معرفی بهترین برند کامپوزیت دندان

می‌توان گفت که بهترین برند کامپوزیت از میان برندهای ژاپنی کامپوزیت‌های Geanial, GradiaDirect, وKuraray  هستند. این در حالی است که در میان برندهای آمریکایی می‌توان به 3M, Bisco و Cosmedent به عنوان بهترین برند کامپوزیت اشاره کرد. برندی مانند سارمکو از سوئیس نیز از بهترین برندهای کامپوزیت است که مورد استفاده بسیاری از پزشکان قرار می‌گیرد.

به خاطر داشته باشید که حتی در صورت استفاده از بهترین برندهای کامپوزیت، اگر دندان پزشک شما مهارت و تخصص کافی برای انجام کامپوزیت را نداشته باشد، ممکن است موجب ایجاد عارضه‌های جدی در دندان و لثه‌های شما شود و به آن‌ها آسیب برساند. بنابراین علاوه بر کیفیت کامپوزیت، تخصص و تبحر پزشک نیز در این مسئله اهمیت بالایی دارد.

لازم است که برای انتخاب دندان پزشک خود دقت کافی داشته باشید و به خوبی تحقیق کنید تا نتیجه‌ای مطلوب از کامپوزیت برایتان حاصل شود. ما در کلینیک گلزار خدمات مربوط به کامپوزیت دندان را توسط بهترین دندان پزشکان ارائه می‌کنیم و شما می‌توانید با خیال راحت ترمیم دندان‌های خود را به آن‌ها بسپرید.

 

مزایای استفاده از کامپوزیت
مزایای استفاده از کامپوزیت

 

مزایای استفاده از کامپوزیت

  • همان طور که پیش از این هم ذکر کردیم کامپوزیت کم‌ترین میزان تغییر را بر ساختمان اصلی دندان به جای می‌گذارد. چراکه کامپوزیت مانند یک روکش روی دندان‌های اصلی شما سوار می‌شود و میزان آماده سازی دندان برای آن بسیار کم است. در نتیجه هیچ آسیبی به عاج، مینا یا ریشه دندان شما وارد نخواهد شد.
  • طول درمان کوتاه از دیگر مزایای مهم استفاده از روش کامپوزیت است. یک دندان پزشک متبحر می‌تواند در طی یک جلسه فرآيند چسباندن کامپوزیت را روی دندان به اتمام برساند. این مساله در دنیای امروز که به دنیای سرعت معروف است اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • کامپوزیت در قیاس با دیگر روش‌های ترمیم دندان و اصلاح فرم لبخند قیمت بسیار اقتصادی‌تر و مناسب‌تری دارد. در نتیجه هر فردی با هر میزان توانایی مالی قادر است از این روش برای ترمیم دندان‌های خود استفاده کند.
  • اگر اتفاقی برای کامپوزیت بیفتد، مثلا اگر روکش آن از روی دندان جدا شود و یا دچار لب پریدگی شود می‌توان به راحتی و با مراجعه به دندان پزشک مشکل را برطرف و کامپوزیت دندان را ترمیم کرد. استفاده از بهترین برند کامپوزیت می‌تواند این مشکلات را به حداقل برساند.
  • فرآیند قرار گیری کامپوزیت روی دندان عملی ساده است و بدون احتیاج به بیهوشی انجام می‌شود و در طول مدت درمان هیچ گونه خونریزی از سمت لثه و دندان اتفاق نخواهد افتاد.

جمع بندی بهترین برند کامپوزیت

در این مقاله به طور جامع با روش کامپوزیت دندان آشنا شدیم و نکاتی را پیرامون بهترین برند کامپوزیت بیان کردیم. کامپوزیت یک روش ترمیم با طول عمر بالا است و چنانچه نکات بهداشتی و مراقبتی را به دقت اعمال کنید و توصیه‌های پزشک را جدی بگیرید می‌توانید در حدود 10 سال یا بیش از آن از کامپوزیت‌های خود بدون مشکل استفاده کنید. بهترین شیوه مراقبتی هم در این مسئله استفاده مداوم و اصولی از نخ دندان و مسواک است که تا حد زیادی از تغییر رنگ کامپوزیت جلوگیری می‌کند. امیدواریم مطالب بیان شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.