قیمت کامپوزیت دندان در سال جدید

در دهه‌های اخیر، اقدامات مربوط به درمان‌ دهان و دندان پیشرفت چشمگیری داشته است. این روزها اقدامات دندانپزشکی تنها به راهکارهای درمانی خلاصه نمی‌شود. با اقدامات و راهکارهای جدید دندانپزشکی می‌توان به بهبود زیبایی فردی نیز کمک بسیاری کرد. کامپوزیت دندان از روش‌های ترمیم و زیبایی دهان و دندان است که درحال حاضر طرفداران بسیاری دارد. همانطور که می‌دانید درمانهای دهان و دندان از اقدامات گران قیمت محسوب می‌شوند و معمولا به هزینه‌های هنگفتی نیاز دارند.

به همین علت ممکن است گاهی افراد برای صرف هزینه‌های کمتر، زیبایی و سلامت خود را به خطر بیندازند. در همین راستا قصد داریم در این مطلب به قیمت کامپوزیت دندان و تاثیر آن بر زیبایی چهره بپردازیم. همچنین به شما خواهیم گفت که کامپوزیت موفق دندان چه ویژگی‌هایی دارد و چه عواملی در تعیین قیمت کامپوزیت اثرگذار خواهند بود.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت به مجموعه‌ای از مواد اطلاق می‌شود که در دندانپزشکی برای ترمیم دندانهای شکسته و تخریب‌شده به‌کار گرفته می‌شود. با استفاده از این مواد می‌توان لکه‌ها و شکستگی های دندان را پوشاند و به افزایش زیبایی دندان و چهره کمک بسیاری کرد. کامپوزیت‌ها مواد خمیری شکلی هستند که توسط دندانپزشک به‌صورت لایه لایه بر روی دندان قرار داده می‌شوند.

به کمک کامپوزیت حتی می‌توان بدون تراشیدن و تخریب دندان در درمان و افزایش زیبایی دندان نقش بسیاری داشت. این مواد پس از قرار گرفتن بر روی دندان و پوشاندن عیوب توسط نور از حالت خمیری به شکلی سفت و سخت تبدیل می‌شوند. در ادامه پزشک با دستگاههای پیشرفته کامپوزیت را تراشیده و به آن شکل می‌دهد.

در سال‌های اخیر با توجه به زیبایی و استحکام مناسب، کامپوزیت جای آمالگام را در ترمیم دندان‌ها گرفته است. هم‌اکنون آمالگام را تنها برای دندان‌های عقب و مواردی که دندان به استحکام بیشتری نیاز دارد استفاده می‌کنند. اصلاح طرح لبخند از دیگر اقداماتی است که با کامپوزیت دندان انجام می‌شود. در این پروسه معمولا دندانهای جلویی با کامپوزیت پوشانده می‌شوند تا فرد در هنگام لبخند زدن دندان‌هایی زیبا و درخشان داشته باشد. انتخاب پزشک نامناسب برای کامپوزیت، علاوه‌بر افزایش سرسام‌آور قیمت کامپوزیت دندان، به دهان و دندان بیمار نیز آسیب جدی وارد وارد خواهد کرد.

کامپوزیت دندان موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخلاف باور عموم، مارک کامپوزیت در موفقیت و زیبایی آن تاثیر زیادی ندارد. و برند کامپوزیت نقش اندکی را در انجام یک کامپوزیت خوب ایفا می‌کند. دندانپزشکی در کنار علم، به هنر و ظرافت هم نیاز دارد و ممکن است پزشکی که برای اقدامات درمانی به آن مراجعه می‌کنید برای انجام کارهای زیبایی از جمله کامپوزیت انتخاب مناسبی نباشد. برای انجام کامپوزیت سعی کنید پزشکی را انتخاب کنید که در زمینه کارهای زیبایی تبحر و تجربه کافی داشته باشد.

مورد دیگر آشنایی با آناتومی و فرم دادن دندانهای مختلف است. هر دندانی فرم و شکل خاص خودش را دارد و باید کامپوزیت مربوط به آن را مطابق فرم ظاهری خودش طراحی کرد. در بعضی موارد مشاهده می‌کنید که کامپوزیت‌های همه دندانها به یک شکل تراشیده شده‌است و به‌جای ایجاد یک ظاهر مطلوب، ظاهری بسیار بد و دندان‌های بیرون‌زده‌ای را برای فرد بوجود آورده است.

لثه هر شخصی شرایط متفاوتی دارد و ممکن است بعضی از افراد لثه بسیار حساسی داشته باشند. شناخت لثه هر فرد و شرایط آن از نکاتی است که پیش از انجام کامپوزیت باید توسط پزشک معالج بررسی شود. در صورتیکه در انجام کامپوزیت به لثه توجه نشود، پس از چندماه یا چندسال لثه متورم شده و آسیب می‌بیند. پیش از انجام کامپوزیت به این نکته نیز توجه داشته باشید که همه‌ی افراد به کامپوزیت نیاز ندارند و ممکن است مشکل آنها به ارتودنسی یا لمینت سرامیکی نیاز داشته باشد.

قیمت کامپوزیت دندان در سال جدید

برای محاسبه قیمت کامپوزیت دندان ابتدا باید به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. پزشک به شما می‌گوید که چه تعداد از دندانهای شما به کامپوزیت نیاز دارند و باید اصلاح شوند. بر این اساس با توجه به قیمت کامپوزیت هر واحد دندان می‌توانید هزینه آن را محاسبه کنید.

منظور از هر واحد کامپوزیت یک عدد دندان است که توسط کامپوزیت ترمیم می‌شود‌. هزینه و قیمت هر واحد کامپوزیت دندان نیز با توجه به مواد اولیه و و مواد سازنده ماتریس تعیین می‌شود. کامپوزیت‌ها براساس برند سازنده آنها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. کامپوزیت‌های آمریکایی، سوئیسی، ژاپنی، آلمانی و کره‌ای از انواع مختلف کامپوزیت هستند که قیمتهای مختلفی دارند.

کامپوزیت‌ آمریکایی بیسکو بهترین مارک کامپوزیت دندان است و از سایر برندهای کامپوزیت قیمت بالاتری دارد. قیمت کامپوزیت‌های این برند بالای یک میلیون تومان است. درحالیکه هر واحد کامپوزیت‌ سوئیسی و کره‌ای بین هفتصد تا نهصد هزارتومان است.

اقدامات پیش از تعیین قیمت کامپوزیت دندان

یکی از مهمترین اقداماتی که باید پیش از انجام کامپوزیت و تعیین قیمت کامپوزیت دندان انجام شود چکاپ دندان‌ها و بررسی سلامت آنهاست. درصورتیکه بیمار دچار عفونت، پوسیدگی یا شکستگی دندان باشد بهتر است پیش از هر اقدام دیگری نسبت به درمان این مشکلات اقدام کند‌. چرا که سالم‌‌بودن دندان‌ها بر زیبایی آنها الویت دارد.

اقدام دیگر بررسی لثه و مشکلات آن است. اگر لثه بیمار دچار عفونت و خونریزی باشد در طی انجام کامپوزیت دردسرساز می‌شود. به همین علت بهتر است ابتدا لثه توسط متخصص درمان شود و وضعیت حساسیت دندان نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

دندانپزشک باید پیش از کامپوزیت وضعیت دندانهای بیمار را از نظر کجی و انحراف بررسی کند. در مواردی ممکن است ابتدا پزشک به کمک ارتودنسی دندانهای بیمار را صاف و منظم کند و پس از آن کامپوزیت را انجام دهد. در موارد دیگری انحراف دندان با کامپوزیت از بین خواهد رفت و به ارتودنسی نیازی نخواهد بود.

به‌طور کلی هرچه دندانهای بیمار سالمتر باشد، قیمت کامپوزیت دندان نیز کمتر می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان

قاطعانه می‌توان گفت دستمزد پزشک متخصص بیشترین نقش را در قیمت کامپوزیت دندان ایفا می‌کند. بنابر اینکه دندانپزشک چندسال تجربه و سابقه‌کار داشته باشد، مطبش در کدام منطقه باشد و در روز چه تعداد مراجعه‌کننده داشته باشد دستمزد پزشک نیز متفاوت خواهد بود.

عامل موثر دوم در هزینه‌های کامپوزیت دندان برند و کشور سازنده آن است. کامپوزیت‌های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند و کیفیت و طول عمر هر برند با برندهای دیگر متفاوت است. بهترین برندهای کامپوزیت بازار به کشورهای آمریکا، سوئیس، ژاپن و آلمان اختصاص دارد و محصولات این کشورها نسبت به برندهای دیگر از قیمت بالاتری برخوردارند.

قیمت لمینت دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *