آیا روی دندان کامپوزیت شده میتوان کامپوزیت ونیر انجام داد؟

کامپوزیت ونیر چیست

با توجه ‌به بودجه، وضعیت و انتظار شما روش‌های متعددی برای اصلاح و بهبود دندان و زیباسازی لبخند وجود دارد. در حال حاضر کامپوزیت دندان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین روش‌های زیباسازی لبخند است که به‌ راحتی انجام می‌شود. اما همان‌طور که می‌دانید برای انجام کامپوزیت از انواع روکش استفاده می‌شود، یکی از بهترین، اقتصادی‌ترین و مناسب‌ترین انواع روکش، روکش کامپوزیت ونیر است.

به کمک این روکش‌ها دندان‌ها ظاهری زیبا و جدید به خود می‌گیرند و مقاومت آن‌ها نیز دو چندان می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره روکش ونیر و مزیت‌های استفاده از آن صحبت کنیم.

آشنایی با کامپوزیت ونیر| کامپوزیت ونیر چیست؟

روکش ونیر معمولاً از رزین سفید ساخته شده و به طور مستقیم و به کمک انواعی از چسب‌های قوی توسط دندان‌پزشک بر روی دندان بیمار قرار می‌گیرد.  این نوع روکش بیشتر برای پر کردن دندان ها پوسیده با رنگ طبیعی و زیبایی استفاده می‌شود.  یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از روکش ونیر در کامپوزیت قیمت نهایی است. با استفاده از این نوع روکش قیمت کامپوزیت شما ارزان‌تر و مناسب‌تر از لمینت خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید روکش لمینت در لابراتوار دندانپزشکی ساخته و تهیه می‌شود و انجام لمینت هم نیاز به سه تا چهار جلسه ملاقات با پزشک دارد؛ بنابراین روند لمینت تا سه هفته ممکن است طول بکشد. اما در مقابل روکش کامپوزیت معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود و با هیچ دردسر و پیچیدگی همراه نیست.

اما نکته‌ای که در کامپوزیت دندان بسیار مهم است این است که دندانپزشک و کلینیک انتخابی شما باید کاملاً معتبر و دلسوز بیماران باشد. لذا لازم است در انتخاب این موارد حتماً دقت کافی داشته باشید. مهارت دندان‌پزشکی که کار روکش ونیر کامپوزیت شما را انجام می‌دهد، باید بسیار بالا باشد.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین برند کامپوزیت

 

با روکش ونیر در کامپوزیت چه مشکلاتی را می‌توان برطرف نمود؟

 کامپوزیت ونیر سبب سفید شدن و درخشان شدن دندان‌های شما خواهد شد. قیمت هر واحد کامپوزیت دندان به طور میانگین در حدود هر واحد 700 هزار تومان است، این قیمت بر اساس کیفیت و سایر عوامل ممکن است تغییر کند. گاهی ممکن است در یک کلینیک امکان پرداخت اقساطی نیز وجود داشته باشد که در این صورت می‌توانید دندان‌های خود را به ‌راحتی زیبا و روشن و یکدست کنید.

به کمک کامپوزیت می‌توانید مشکلاتی نظیر ساییدگی و خراشیدگی دندان و شکستگی یا کوتاهی دندان را بر طرف نمایید و فاصلة بین دندان‌هایتان را پرکنید. روکش ونیر در کامپوزیت یا لمینت سرامیکی تنها قادر هستند تا نقص‌های زیبایی دندان را برطرف کنند.

طول عمر ونیر کامپوزیت

اصولاً طول عمر و دوام و ماندگاری کامپوزیت با روکش ونیر بین 7 تا 10 سال است، اما این مدت‌زمان با توجه‌ به میزان مراقبت شما و رعایت نکات بهداشتی ممکن است تغییر کند. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین معایب کامپوزیت این است که ممکن است دچار لب‌پریدگی یا شکستگی شود؛ بنابراین به‌ منظور افزایش طول عمر کامپوزیت نیاز است مراقبت‌های لازم را به‌ خوبی و بادقت انجام داد.

برای افزایش ماندگاری ونیر از جویدن و گاز زدن غذاهای سفت نظیر ته‌دیگ، تخمه و… خودداری کنید، بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و اشیایی نظیر قوطی‌های فلزی و… را با دندان باز نکنید. چنانچه کامپوزیت ونیز شما به هر دلیلی شکست و یا آسیب دید، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا آن را تعویض یا تعمیر کند.

مزیت‌های روکش ونیر برای دندان

کامپوزیت کردن دندان نتایج بسیار مؤثری در نابودی اکثر مشکلات دندان دارد. در ادامه به چند مورد از مزیت‌های روکش ونیر اشاره خواهیم کرد:

  • از ونیر کامپوزیت به‌ منظور پرکردن و ترمیم حفره‌های دندان می‌توان استفاده کرد.
  • روکش ونیر زیبایی فوق‌العاده برای دندان‌های شما به ارمغان می‌آورد.
  • روکش ونیر یکی از گزینه‌های خوب جهت پرکردن فاصله میان دندان‌های بیمار است.
  • مقاومت روکش ونیر نسبت به سایر انواع روکش کامپوزیت بالا است.
  • به کمک این روکش می‌توان دندان‌های شکسته یا ترک‌خورده را ترمیم کرد.
  • با کامپوزیت ونیر می‌توان ظاهر و رنگ دندان‌های را بهبود بخشید.
  • با انجام کامپوزیت روکش ونیر دندان‌های شما نسبت به قبل، از طول عمر و مقاومت بیشتری برخوردار می‌شوند.
  • ونیر کامپوزیت مطمئناً گزینه بسیار بهتر و به‌صرفه‌تری نسبت به آمالگام است. این روش برای دندان و بدن انسان عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.
  • با کامپوزیت لبخندی متفاوت خواهید داشت.
  • مدت‌زمان انجام کامپوزیت بسیار کوتاه بوده و طول عمر آن معمولاً بالا است.
  • از این روکش بر خلاف پرکردن به روش آمالگام می‌توان در دندان‌های خلفی و جلوی دندان استفاده کرد.
  • تنوع رنگ ونیر کامپوزیت بسیار بالا است و بیمار مطابق سلیقه خود و رنگی که به صورتش می‌آید، می‌تواند انتخاب کند.
  • ظاهر نهایی دندان‌ها در کامپوزیت کاملاً طبیعی خواهد بود.
  • کامپوزیت دندان تا حد زیادی از شکستگی و لب‌پریدگی دندان را جلوگیری می‌کند.
  • ونیر کامپوزیت کاملاً بدون درد و خونریزی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی بیمار نخواهد بود.

 

مزیت‌های روکش ونیر
مزیت‌های روکش ونیر

 

آیا دندانی که قبلاً روکش شده را می‌توان کامپوزیت ونیر کرد؟

چنانچه پس از کامپوزیت دندان خود تمایل به انجام ونیر کامپوزیت داشته باشید این کار امکان‌پذیر است. اما این در صورتی است که روکش دندان‌های شما در شرایط ایده آلی قرار داشته باشد، با ونیرکامپوزیت موردنظر هم‌رنگ باشند و نیاز به تعویض نداشته باشد. در غیر این صورت ابتدا باید روکش تعویض شود و سپس ونیرکامپوزیت بر روی دندان موردنظر قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم درباره مزیت‌های انجام کامپوزیت ونیر و امکان انجام آن بر دندان روکش شده به طور مختصر صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال یک لبخند زیبا و درخشان هستید و یا از بی‌نظمی دندان‌ها و شکستگی آنها خسته شده‌اید، ما به شما روش سریع و آسان ونیر کامپوزیت را توصیه می‌کنیم. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد قیمت این روش بسیار مناسب است و ظرافت کار نیز بسیار بالا است.

 امروزه کلینیک‌های فراوانی جهت کامپوزیت و لمینت دندان در کشور وجود دارند. اما انتخاب یک کلینیک مطمئن و معتبر بسیار مهم است. شما می‌توانید وقت خود را همین‌الان به‌ صورت آنلاین از سایت معتبر ما رزرو کنید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی با کارشناسان باتجربه مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.